Sporttoernooien

Jaarlijks kunnen de kinderen vanaf groep 6 deelnemen aan een aantal sporttoernooien.
Deze toernooien worden georganiseerd vanuit het Sportbedrijf Rotterdam.

Naast meer bewegen, heeft deelname aan deze toernooien ook een ander belangrijk doel, namelijk; een leuke en sportieve ervaring opdoen in een sociale omgeving onder begeleiding, waarbij de competitie elementen (wedstrijdspanning, regelvaardigheden, omgaan met winst en verlies, omgaan met een scheidsrechter) waardevolle leermomenten zijn.Het sociale gedrag is de belangrijkste Pijler van onze school en mede daarom vinden wij het belangrijk om ook op sportief vlak buiten onze school deze sociale omgeving op te zoeken.

Onze vakleerkrachten gymnastiek verzorgen de organisatie rondom de toernooien, zoals voldoende begeleiding, sportkleding, vervoer enz. Voor de organisatie wordt naast de leerkrachten ook een beroep gedaan op ouders. Verspreid over het schooljaar worden er aan ruim tien schoolsporttoernooien deelgenomen.

Aankomend schooljaar doen wij mee aan de volgende sporttoernooien:
Smashbal
Basketbal
Veldvoetbal
Minifinal (voetbal, hockey, handbal, Atletiek en Groepsspelen)
The Final (in Ahoy)

Wij wensen alle kinderen alvast veel sportplezier toe op de toernooien!