Schoolplein Kleine Pijler

Het schoolplein van de Kleine Pijler is goedgekeurd!

Direct na de vakantie zullen we met alle leerlingen van deze locatie het schoolplein openen. We begrijpen dat ouders ook heel nieuwsgierig zijn. Daarom bent u maandagmiddag 13 mei om 15.00 uur van harte welkom om een kijkje te nemen op het nieuwe plein!

Uitnodiging ouders schoolplein kp
Koningsspelen

Beste ouder(s) / verzorger(s),

Morgen houden wij de Koningsspelen op de Pijler en we hebben er enorm veel zin in! Nog even een reminder dat de kinderen morgen om 14.00 uur uit zijn op de Grote Pijler en om 14.15 uur op de Kleine Pijler. Vrijdag zijn de kinderen vrij en start de meivakantie. De weersverwachtingen geven aan dat het droog blijft maar het wordt wel weer een frisse dag dus wellicht handig toch een regenjack (je weet het nooit in NL) mee te geven en zeker iets warms aan te doen.

Gezellig als u morgen ook even langs komt om een kijkje te nemen!

Met vriendelijke en oranje groet namens het team van de Pijler

Eid Mubarak

We wensen een ieder die het viert een heel mooi Eid al Fitr /

Ramazan bayraminiz mubarek olsun. Geniet ervan met elkaar!

Studiedag 9 april

Beste ouder(s) / verzorger(s),

Langs deze weg een reminder dat we dinsdag 9 april een studiedag hebben en de kinderen dus vrij zijn. Deze studiedag bleek in de laatste nieuwsbrief om onduidelijke redenen niet in het overzicht te staan.

Directie OBS De Pijler

Fijne Paasdagen!

We wensen iedereen die het viert hele fijne paasdagen toe! We zien de kinderen dinsdag 2 april weer graag op school.

Met vriendelijke groet, Directie OBS De Pijler

Hard gewerkt!

Niet alleen het team van De Pijler heeft twee dagen heel hard gewerkt op de Kanjertraining, ook de hovenier en leverancier van het speeltoestel op de Kleine Pijler hebben veel werk verzet! Leuk om stap voor stap te zien, hoe dat plein opknapt!

Schoolplein Kleine Pijler

Ze zijn gestart!
Deze week is er gestart met de werkzaamheden van het nieuwe schoolplein op de Kleine Pijler.
Inmiddels worden de oude speeltoestellen verwijderd, zijn de lijnen voor het nieuwe plein ingetekend en rijdt de graafmachine over het plein.
We zullen u regelmatig een update geven over de vorderingen!

Ramadan

We wensen iedereen die het viert een hele mooie en gezegende maand toe! Ramadan Mubarak- Hayırlı Ramazanlar

Intercom

Beste ouder(s)/verzorger(s),

Zoals u heeft gezien is onze voordeur aangepast en we hebben nu gelukkig dubbele deuren.

Als u overdag naar school komt moet u de intercom gebruiken om aan te bellen (niet de ‘gewone’ bel) en dan kunt u naar binnen via de grote deur links (als u voor het gebouw staat). Hier is de intercom namelijk nu op aangesloten zodat de deur op afstand geopend kan worden als juf Paula elders in het gebouw is.

Directie OBS De Pijler

Schoolfotograaf

Beste ouders/verzorgers,

Woendag 15 mei en vrijdag 17 mei worden de gymlokalen weer omgebouwd tot een professionele fotostudio en zullen de jaarlijkse schoolfoto’s gemaakt worden.

Er worden groepsfoto's en portretten gemaakt.

Op woensdagmiddag kunnen broers en zussen samen op de foto.

Zorgt u ervoor dat uw kind er die dag extra leuk uitziet. Dan wordt de foto beslist prachtig!

Later zal er meer informatie komen.

Ouderraad OBS de Pijler

Kijk wat onze school zo leuk maakt!

Volg ons op Instagram!

Jaarlijks herdenken de groepen 8 bij het Joods Kindermonument de slachtoffers en met name de kinderen die tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn omgebracht. Dit monument is ook de plek waar we alle kinderen herdenken die op dit moment in landen omkomen door geweld of moeten leven in angst door oorlog en bezetting. De kinderen dragen zelf geschreven gedichten voor die vooral verwijzen naar vrede en lief zijn voor elkaar en dat haat nooit mag overheersen. Helaas is de werkelijkheid vaak anders maar we hopen dat mede door het verhaal van Josua Ossendrijver en de mooie gedichten van de kinderen wij op school er in ieder geval er proberen voor te zorgen dat een ieder mag zijn wij hij/zij is ongeacht afkomst, huidskleur of religie en dat we allemaal mens zijn en dat we in vrede met elkaar leven. #herdenken #joodskindermonumentrotterdam #vrede #liefde #burgerschap @stichtingboor
18-4-2024
De leukste baan in het onderwijs vind je bij stichting BOOR. Op woensdag 17 april openen we onze deuren voor iedereen met interesse voor een baan in het onderwijs. Of je net gestart bent, al jaren voor de klas staat of nadenkt over een overstap uit een andere sector. Iedereen is welkom! Tijdens de banenmarkt vertellen onze collega’s je graag meer over de mogelijkheden om aan de slag te gaan of te groeien in het onderwijs. BOOR is het openbare schoolbestuur van Rotterdam. Met meer dan 75 scholen in het basis, voortgezet en speciaal onderwijs zijn er volop mogelijkheden om aan de slag te gaan. Sta jij open voor onze leerlingen? Meld je dan snel aan via www.werkenbijboor.nl #stichtingboor #werkeninhetonderwijs #rotterdam